сряда, 21 ноември 2012 г.

Камен Костов / Kamen Kostov
















казаха ми:
“остани си на пиедестала!”
"да го препикавате ли?"
аз попитах...




поглед през прозореца

железопътни релси...
самолетни писти...
посоки за отлитане и отпътуване:
дали да отлетя
или да си остана
завинаги в страната на забравата...




едно време

на Елена

прозорците ни
са вторачени един във друг
и май блещукат




днес

утре – с послевкусие на вечност




възкачих се
Татко
на самия ти връх
и погледнах наоколо
като харуки мураками
не видях нищо
но осъзнах
самотата ти и безграничната ти (без)отговорност
да ме сътвориш
непонятна излишна
и дори некрасива
за да не цитирам късните ти адепти
пренебрегнато време-пространство
е твоята рецепта
поради собствената ти несъстоятелност
решил си да компенсираш отсъствието си
и си го населил с други такива
готин си
че се опитваш да ми внушиш че това е
математическо уравнение
но и аз съм готин
че изпитвам отсъствие на безгранично доверие
и се чудя какво точно да те помоля
да ме освободиш всецяло
или всецяло да ме населиш




екология

сечем гори треви и вечност
за да изсекнем носовете си




завръщане в лоното
(гръбначен стълб)

на Стара Загора

тук
почиват костите на дедите ми
тук
се носят моите детски викове
тук
кънти смехът на Татко
тук
вибрират сопранните трели на Майка
тук
отекват акордите и арпежите на сестра ми
тук
именно
тук
е моят катапулт
към Вечното




вливам се в думите
думите в смисъла
смисъла в безсмислието
и всички заедно
потегляме към възторзите...




антихайку

нощем китовете кацат
върху иглените върхове
на ушите на камилите
сутрин те си ги закачат
като обици




пробивам цевите на пушките със поглед...
скатавам тъмните пришествия дълбоко в тях...
избухват срамните пространства на разгула...
а пулсът ми блокира спусъците...




аз нямам врагове
приятели едва ли
преплувам върхове
възкачвам океани




извира тишина отвсякъде...
затишие пред буря?
they told me:
“stay upon the pedestal!”
"so that you piss on it?"
I asked...




a look out the window

railroad tracks...
airplane runways...
directions for taking off and departure:
shall I fly away
or shall I remain
for good in the land of oblivion...




once upon a time

to Elena

our windows
staring at each other
and maybe sparkling




today

tomorrow - tasting of eternity




I climbed
your very peak,
Dad,
and I looked around
like haruki murakami
I did not see anything
but I realized
your loneliness and your infinite (ir)responsibility
to create me
incomprehensible unnecessary
and even unbecoming
not to quote you later adepts
neglected space-time
is your prescription
through your own
 untenability
you’ve decided to compensate
 your absence
and you’ve peopled it with other absentees
you’re cool
trying to persuade me
 to believe that this is
just an equation
but I'm cool too
lacking
 boundless confidence
and I wonder what should I ask you for
to let me entirely free
or to inhabit me entirely




ecology

we cut forests grasses and eternity
to blow our noses




coming back to the bosom
(vertebrae)

To the city of Stara Zagora

here
my ancestors’ bones rest
here
my child’s cries keep floating
here
my Daddy’s laugh echoes
here
my Mother’s soprano keeps trilling away
here
my sister’s chords and arpeggios resound
here
right
here
is my catapulting
towards Eternity




I pour myself into words
words into meaning
meaning into meaninglessness
and all together
take off for the raptures…




antihaiku

at nights whales alight
on the peaked tips
of camels’ ears
in mornings they suspend them
as earrings




I drill the rifles’ barrels with a glance...
I stow the dark advents deep into them...
the shameful spaces of vice then explode...
and my pulse blocks the triggers...





I have no enemies
friends hardly
I swim over pinnacles
and climb up oceans




silence springs from everywhere...
a hush before the storm?


Няма коментари: